Mastercard a depus un brevet pentru un blockchain cu focus pe plăți rapide

M

Furnizorul de servicii financiare Mastercard a depus un brevet pentru un sistem blockchain pentru a furniza plăți mai rapide și mai sigure pe cardurile lor, potrivit brevetului SUA USPTO privind brevetele și mărcile comerciale . Mastercard începe să simtă concurența pe care o face XRP și viteza cu care se realizează tranzacțiile transfrontaliere prin protocolul Ripple.

Mastercard a depus un brevet pentru un blockchain cu focus pe plăți rapide

Mastercard a simțit că e nevoie de un reset de mindset. Cererea de brevet are ca focus sistemul de verificare a cardului de plată prin intermediul blockchain-urilor. Ideea lor descrie practic o transmisie publică preluată de un blockchain și recuperarea proceselor de plată pentru a verifica și a asigura informațiile utilizatorilor. Toate astea cu scopul de a fluidiza tranzacțiile transfrontaliere și  de a micșora latența dintre timpii de tranzacționare.

Mastercard face pasul către blockchain

În document, Mastercard a remarcat  și recunoaște vulnerabilitatea mijloacelor existente de „transmitere wireless a acreditărilor de plată”. Gigantul din zona de  plăți și servicii susține că vechile sisteme pot fi „supuse intercepției”. Prin implementarea unui blockchain, compania dorește să permită o modalitate sigură de transmitere a acreditărilor de plată. Asta implică  și „participarea minimă a consumatorului”, dar randamentul e maxim.

Aplicația recentă de tip blockchain de la Mastercard intenționează să rezolve provocarea tehnică de a oferi atât siguranță, cât și confort:

„Astfel, este nevoie de o soluție tehnologică care să permită transmiterea acreditărilor de plată către un dispozitiv de vânzare-cumpărare care necesită o participare minimă a consumatorului, menținând în același timp un nivel ridicat de securitate, în special împotriva skimming-ului”, a declarat un oficial Mastercard.

Mastercard spune NU – Skimming-ului

„Skimming” este o practică care „permite unei persoane să tragă acreditările de plată de la un instrument de plată chiar și atunci când se află în siguranță în wallet-ul consumatorului sau să intercepteze acreditările de plată, deoarece acestea sunt transmise fără fir către dispozitiv de vânzare.

Conform documentului de brevet, procesul de criptare codifică informațiile despre carduri și le stochează pe blockchainul aferent, după care sunt emise două chei, o cheie publică și una privată.

Atunci când cardul este utilizat pentru a face o achiziție, se face o cerere de preluare. După care sistemul va folosi tastele pentru a decoda și verifica informațiile despre card. La începutul acestei săptămâni, vicepreședintele MasterCard, Ann Cairns, a declarat, la conferința Money 20/20, că  în prezent „compania a construit un blockchain care să poată rula în întreaga rețea”.

Ea a declarat că societatea a decis să aplice integrarea soluțiilor de tip blockchain „la scară largă”. Motivul? Nevoia Mastercard de a identifica „cazuri de utilizare reală”. Cairns a explicat un lucru aparent simplu. Firmele nu pot doar „să înlocuiasca tehnologia existentă cu blockchain’. Ele trebuie să se adapteze, deoarece ei nu pot crea o experiență mai bună pentru utilizatori.

Ripple și viteza de tranzacționare în operațiunile transfrontaliere

Dacă Mastercard testează acum utilitatea unui blockchain, Moneygram alegea platforma XRP încă de la începutul anului. Atunci Moneygram a testat protocolul pilot XRP în tranzacțiile de plată transfrontaliere.

În acel moment, Moneygram, prin soluția WalMart2World devenea al doilea emițător de bani din lume. Cum? Cu ajutorul XRP și a soluției de tranzacționare din zona de cryptocurrrency. Serviciul de remitențe Walmart2World a fost lansat oficial în aprilie.  În acea perioadă reușea transferuri de maxim 10 minute prin platorma  xCurrent/xRapid.

Sursa: https://cointelegraph.com

Discută cu alți pasionați de criptomonede pe

Grupul Criptomonede Romania

Învață cum să investești în CriptoMonede

→ Ghid pas cu pas

Despre autor

Bogdan Daradan
Bogdan Daradan

Peste 18 ani de mass-media: presa scrisa, televiziuni nationale, posturi locale de radio. Peste 9 ani de jurnalism online – blogging, publishing si proiecte in social media, peste cinci ani de coaching si mentorat in jurnalism, comunicare, PR si marketing.

Adaugă comentarii →

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai populare articole

Comentarii recente

Pin It on Pinterest

Distribuie articolul

Partajați acest articol cu prietenii tăi!